NL EN US DE FR PL CZ ES SE HU RO SK

E & R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Olanda
+ 31 416 751 393

Iunie 20 (Corpus Christi) SHOWROOM DESCHIS

Jaguar XK120

Jaguar XK120 este un automobil sportiv fabricat de Jaguar între 1948-1954. A fost prima mașină sport Jaguar de la SS 100, care a oprit producția în 1940. Modelul XK120 a fost lansat atât ca o mașină deschisă 2-seat, cât și ca un roadster la Salonul Auto de la 1948 din Londra, ca mașină de prezentare pentru noul motor Jaguar XK. Mașina afișată a fost primul prototip care părea aproape identic cu autovehiculele de producție, cu excepția faptului că pilonii exteriori drepți ai parbrizului său ar fi curbați pe versiunea de producție. Roadster-ul a provocat o senzație care ia determinat pe William Lyons (fondatorul și design-ul Jaguar) să o pună în producție. Începând cu 1948, primele autovehicule 242 aveau corpuri deschise cu două laturi în formă de lemn, cu panouri din aluminiu. Producția a fost transformată în 1cwt sau 51kg greu din toate tipurile de oțel la începutul anului 1950. "120" sa referit la viteza superioară 120mph a masinii de aluminiu, care la transformat în cea mai rapidă mașină de producție din lume la momentul lansării. În 1949 primul roadster de producție a fost livrat către Clark Gable. În cele din urmă, XK120 a devenit disponibil în două versiuni deschise, mai întâi ca două locuri deschise, cunoscute în SUA ca fiind roadster, apoi ca coupé cu drophead (DHC) în 1953; și în 1951, de asemenea, ca un coupe închis sau fix de cap (FHC). În mai 30, 1949, pe autostrada goală Ostend-Jabbeke din Belgia, un prototip XK120 a obținut o medie de curse pe direcțiile opuse ale 132.6mph. În 1950 și 1951, pe o pistă ovală bancată în Franța, drumurile XK120 au fost medii pe 100mph timp de 24 ore și peste 130mph timp de o oră. În 1952 un coupé cu cap fix a luat numeroase înregistrări mondiale pentru viteză și distanță, când a înregistrat o medie de 100 mph timp de o săptămână. Roadsters au avut succes și în curse și raliuri.

Jaguar Classic Cars de vânzare

Primele roadsters, au fost construite între 1948 târziu și 1950 devreme. Începând cu anul modelului 1950, toate XK120-urile ulterioare au fost produse în masă cu corpuri din oțel presate. Versiunile DHC și FHC, mult mai luxoase decît roadsterele, aveau geamuri laterale, precum și furnir de lemn pe bord și pe capacele ușilor interioare. Cu capete de cilindru din aliaj și carburatoare SU dublu, proiectat cu motor dublu 3.4L 6 XK, a fost comparativ avansat pentru o unitate produsă în masă. Cu un raport standard de compresie 8: 1 a fost creat 160bhp, utilizând combustibilul octanic 80. Majoritatea mașinilor timpurii au fost exportate; o versiune 7: 1 cu compresie redusă, cu performanță redusă, a fost rezervată pentru piața din Marea Britanie. Fabrica de automobile Jaguar a oferit drumuri cu raportul de compresie mai mare la presă. Jurnaliștii ar putea testa performanțele optime ale modelului în Belgia, pe o lungă lungime de drum între Jabbeke și Ostend. Designul de bază al motorului XK, modificat ulterior în versiuni 3.8 și 4.2, a durat până la sfârșitul 1980-urilor. Toate modelele XK120 au avut suspensie frontală cu bară de torsiune independentă, arcuri semi-eliptice din spate, direcție cu bilă recirculată, coloană de direcție reglabilă telescopic și frâne cu tambur 12, care erau predispuse la estompare. Unele mașini au fost echipate cu frâne cu tambur din aluminiu pentru a ajuta la depășirea decolteului. Șorțurile ușoare de pe panza ușoară și panourile laterale detașabile au fost ascunse din spatele scaunelor, iar ușile în stil barchetta nu aveau mânere exterioare; în schimb era un cablu de tracțiune interior care era accesibil printr-o clapetă în ecranele laterale. Parbrizul ar putea fi îndepărtat pentru al înlocui cu aeroscreenele. Cupa cu capul de cap (DHC) avea o căptușeală, căptușită, care se plia pe puntea din spate, în spatele scaunelor, atunci când se retrasează, iar ferestrele de rulare cu lămpi de deschidere. Parbrizul din sticlă cu ecran plat 2 a fost așezat într-un cadru din oțel care a fost integrat cu corpul și a vopsit aceeași culoare. Tablourile de bord și capacele de ușă, atât în ​​DHC, cât și în FHC, erau furniruite pe lemn, în timp ce cele mai multe spartane au fost tăiate din piele. Toate modelele au avut spatule detașabile care acopereau arcurile roților din spate, ceea ce a îmbunătățit aspectul raționalizat. La autoturismele echipate cu jante opționale cu centură de blocare, oglinzile au fost omise, deoarece acestea nu aveau o distanță suficientă pentru butucii cochetați, de culoare roșie, de culoare roșie, în formă de 2. Plăcile cromate din sârmă cromată erau opționale de la 1953. În plus față de roțile din sârmă, actualizările versiunii Special Equipment (numită versiunea M din Statele Unite) au inclus o putere sporită, o suspensie mai rigidă și un sistem de evacuare dublă.

Cumpărați un Jaguar XK120?

În noiembrie 1949 Revista Motor a testat un roadster XK120. Această mașină pre-producție înregistrată ca HKV 455, a fost primul prototip construit. A fost, de asemenea, modelul de afișare 1948 London Motor Show. Când a fost testat, acesta a avut raportul de compresie 8: 1, a fost echipat cu un șnur și a fugit cu capota și ecranele laterale în poziție. Revista a raportat o viteză maximă de 124.6mph, accelerația de la 0 la 60 mph în 10.0 secunde și consumul de combustibil de mile 19.8 pe galon imperial.

Jaguar XK120

E & R Classics, specialistul în Jaguar Classic Car!

Faceți clic aici pentru a vedea inventarul nostru

Care sunt avantajele cumpărării unei mașini Jaguar XK120 la ER Classics?
- Un mare sortiment de mașini clasice de vânzare
- Toate mașinile sunt verificate cu atenție de mecanicii din atelierul nostru
- MOT, proceduri de sudura si interior pentru masina ta Jaguar XK120
- Mecanicii mei vechi de specialitate pot avea grijă de toate procedurile
- Putem avea grijă de reparații, întreținere și nevoi personalizate
- Restaurarea completa a masinii dumneavoastra Jaguar XK120
- Vă putem livra mașina clasică în orice țară europeană

Du-te la stoc